[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Hari nih aku agak cool sket r after dibagi nasihat oleh fatin & shiro pd smlm n hari nih.. hoho~

Kate fatin cmnih...
"Saba je laa.. dia dah bagi ilmu tuh.. ko doa je la biar hati cikgu2 terbukak..."
walaupon pendek je nasihat die, aku rse brmkne sgt.. sbb x trlintas lg di fikiran aku yg slama ni cikgu la yg dok smpaikan ilmu kat aku...

Kate shiro plak,
"Anti kena utamakan yg mana anti rasa pntng...kalau wt aktiviti luar...mybe pelajaran trtnggal..homework blmbak...tp...tu semua kita leh backup blk....kdng2 aktiviti luar tu...bleh bg kita pngalaman yg pntng dn tmbh kwn2...peluang kt asrama penuh bkn sng nk dpt...mngkn juz sekali dalam..seumur hidup kot....jd ape2 pun I'ts up to you....nk wt yg mane satu...kuatkn akal utk kndalikan naluri...yg pasal cikgu tu...anti try jgn ltkkan kslhan kt org len...ape2 pun...1st...slhkn diri sndiri dulu...jgn tgk kslhan org len sblm tgk kslhan sndiri...coz dlm surah Al Baqarah ayt 44 kn ada menegaskn pasal org yg tau tgk kslhn org pastu tgr org tu padahal dia lg teruk..."Mengapa kamu menyuruh org len berbuat kebaikan sdngkan kamu lupakan diri kamu sndiri,padahal kamu membaca kitab.Adakah kamu tdk brfkr?".."

Kesimpulannya, aku dh jmpe dh kesalahan aku yg sbnrnye.. Mybe cekgu sndiri pon ade gak mslhnye.. cume aku je yg x tau kn..

OK!!!

SEMANGAT!!!

KEPADA CIKGU2KU YANG TERCINTA, AKU SAYANG BANGET SAMA CIKGU!! SO AKU MINTAK AMPUN BANYAKK2 ATAS SANGKA BURUK AKU TERHADAP CIKGU SELAMA NI... TERIMA KASIH BANYAK2 ATAS ILMU YANG CIKGU BAGI SELAMA NI... AKU TAKLEH JANJI YANG AKU AKAN JADI RAJIN, TAPI AKU JANJI AKU AKAN CUBA SEDAYA UPAYA UNTUK MENGHARGAI APA YANG CIKGU BUAT UNTUK AKU SELAMA NI... TERIMA KASIH CIKGU !!!!

Doakan aku bahagia di samping cikgu2...

0 KOMENTAR:

Post a Comment

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini