[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Lidah terkelu
Otak buntu

Hati membisu
Badanku terkaku

Adoyaiii~ Minggu ni mmg iman aku tercabar yang teramat sangat.......... Banyak gile mnde yg berlaku yg menyebabkan air mata aku menitis bak air terjun (bukan menitis dah namanya!)..
Ade mende bes, ade yg menensenkan, ade yg menyedihkan, dan tak lupa juga yg menyakitkan ati..


Mende hepi dulu ah.. Bes gile kalo mengenang kembali kenangan bersama budak2 yg masok karnival kerjaya.. masa persediaan nk wat keje masing2 tuh.. mangai, busy nk mati! dh r nk escape kls pon x leh.. dgn ketensenan yg menyelubungi otak2 kami... dengan keblurannye lagi smpae xtau nk wt ape dh.. yg besnye, mse kem kat bilik ubk.. hoho~ smpai balik asrama kol 5 pagi dok nyiapkan keje masing2.. kol 3 lebeh balik asrama semate2 nk amik mknn.. berkelah kat bilik kaunseling tuh.. yuhuuu!! (aku maleh r nk upload byk2 sgt gmba..payah seyhh~ sori..)


Ok.. tutup citer karnival kerjaya.. skang masok psl handball lak.. bes gile g handball!! yg plg bes, aku kne baling bola laju kat muke 3 kali (satu kat rahang, satu kat idung & satu kat mata) ngn kat perut skali (b-daman!!) .. yg aku igt, yg kne kat rahang tuh dak SAAS buat.. kuat gile bola diorang.. smpai xleh ngunyah 2 hari.. balik dri handball tuh, mke aku burn gile!! smpai menggelupas kulit mke aku.. pas2 mak aku suh taruk amnde tah.. x silap aku aloevera nmenye.. argghhh... pape la.. Dan aku pun ade gak wt org injured.. hoho~ sian akak tuh pinggang die terseliuh.. tp skjp je.. lgpon bknnye salah aku sbnrnye.. cme aku ade kat situ je sbb tu r aku dipersalahkan.. tp pape pon, aku rse bes gile sbb dpt kwn ngn dak2 luar.. (membuatkan perasaan aku utk ke skola harian membuak2!!) ...

HAAAAAAA.... Inilah kemuncak kepada sgala rahsia di sebalik kepeningan kepala aku... Kalo dh aktif kat luar tu, CONFIRM r byk kelas tinggal.. Mse karnival kerjaya tu plak, aku stay up gile2 nk mati punye gile babun ahh!! smpai esoknye kat kelas tuh mata aku dok terpejaaamm je.. pas2 ckgu mle r perli2 aku.. pdhal aku masuk karnival tu utk skola gak.. after abeh handball, aku mmg tensen gile nk mati r ngn skola!! & yg plg aku kesal, aku dh termarah kat cikgu dlm hati.. (ARGGGHHHHH!!! AKU TAK SUKE R PERASAAN NIH!!!) cekgu..... sori sgt2...

seriously, AKU MMG RSE PENAT GILE NK MATI after karnival, kem ibadah n handball.. bkn je penat badan, OTAK aku r plg penat.. after program2 tuh, ade la gak rse kelegaan tuh dtg.. datang skola plak, dgn HOMEWORK yg bergunung-ganangnye, byk bab yg dh trtinggal, ditambah lagi dgn cekgu yg dok memerli2 KAMI yg 'BERSALAH' yg teramat sgt coz tinggal kelas lagi..... ARGHHHHH!!! abeh tu nk wt cmne??!!! kalo aktif pon salah, kalo x aktif spe lak nk naikkan nme skola??!!! BIOLOGI BETOL LAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! suke wt pelajar dilema... abeh tu nk idop cmne??!!! BENCI BENCI BENCI BENCI BENCI BENCI BENCI !!!!!!!!!!!!!!!!

cekgu.............. tolong r jgn bg homework byk sgt...... kalo bg hari nih seguni esok trus nk kerja tuh, bile lagi kitorang nk siapkan keje skola lain?? kitorang pon nk catch up mnde lain gak... kang kalo wat bodo je ngn keje tu kang marah lak.. aku tanak perasaan MARAH NIH!!! TAK SUKA TAK SUKA TAK SUKA TAK SUKA TAK SUKA TAK SUKA............ kang kalo aku wat bodo kang, aku gak yg merana.. keberkatan ilang.. cekgu relaks je... kalo aku marah, aku yg RUGI!!

Ya Allah... aku dah cukup matang ke utk terima sume nih??!! aku nak zaman spiderman aku!! mr bean!! beyblade!! digimon!! yoyo!! ARGHHHH!!! nk lower form balik!!! ni blom masok u lagi.. PERSOALANNYA, aku yg bersalah ke masalah ni yg besa gedabak???!!

Ya Allah.. kalo ujian yg Kau turunkan nih sebagai balasan atas dosa2 yg dh aku lakukan, ampunkanlah hambaMu yg lemah ni Ya Allah.. Andai ujian yg Kau turunkan ni sebagai dugaan buatku, Kau berilah kekuatan kepadaku Ya Allah... Wahai Tuhan Yang Maha Kuat, tolonglah hamba............................ Sesungguhnya Engkau tidak pernah memungkiri janji....

p/s : Kepada cikgu2 aku yg tercinta, mintak maap banyak2 sbb saya dh byk kali termarah cekgu dlm hati.. kepada pembaca2 yg sedang bergelar guru, mybe ade antara anak2 murid anda yg berperasaan sebegini.. dan kalo ade, bantulah diorang.. SOKONG mereka..... jgn biarkan mereka DILEMA~~~~~ kalo ikotkan hati org lain, diorang dh wt bodo je kat cekgu.. tp bile aku pk balik, kebrkatan hidup aku utk mase depan lagi penting... biarlah aku mnderita skang.. dan harap2nye kehidupan aku pd masa akan datang lg aman dan tenang... buat sesiape yg terbace blog nih, andai aku mati, tolong mintakkn redha cekgu utk aku.. AKU SAYANG GILE KAT CIKGU.. cume aku x rse lagi yg ckgu memahami hati aku... aku tanak org len marah gak kat cekgu... dan kepada sesape yg terbace blog nih, tolong r doakan agar perasaan marah aku kat cikgu ilang.. aku tak suke gile perasaan nih... dan ini la first tyme aku balik umah dgn tensen yg teramat sgt.. slalunye kalo aku balik ilang kedukaan aku.. dah la bile balik nih, ade lagi org yg menambahkan ketensenan aku!! cikgu, mintak maap kalo saya sendiri pon x memahami hati cikgu.. tp saya rse saya terlalu kcik utk terime sume nih.. maaf cekgu..

WEH KANAK2 SUME!!!!

TOLONG AKU !!!!!!!!!!!!!

0 KOMENTAR:

Post a Comment

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini