[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Aku baru je terbaca blog Kak Eyzzah.. kebetulan ade mnde menarik yg aku terjumpe..
Sebenarnye ni kajian oleh Dr. Fadzilah Kamsah.. tentang personaliti seseorang itu mengikut bulan..

MEI >> Gua

* Keras hati & tegas. [kadang2 r..]
* Kuat semangat & bermotivasi tinggi. [semangat je lebeh..buat nye hampeh]
* Pemikiran yang tajam. [diasah melalui rehat yg cukup dlm kelas..]
* Mudah marah apabila tidak dikawal. [nmpk gaye kne jdik kete control r psnih.. spe nk men??]
* Pandai menarik hati & perhatian orang lain . [malu la..]
* Perasaan yang amat mendalam. [perasaan ape tu??]
* Cantik dari segi mental & fizikal. [WOW!]
* Tidak perlu dimotivasikan.
* Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain. [cepat je berubah fikiran]
* Mudah dipujuk. [patot laa....]
* Bersikap sistematik (otak kiri). [sebab tu r kot ade buku perancangan hidup ]
* Suka berangan. [aha]
* Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu. [beware! i'll read ur mind]
* Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit. [slalu saket gigi ade r.. kalo fatin lak slalunye mslh pancaindera die tuh]
* Daya khayalan yang tinggi. [asal asik ckp psl minda aku je nih..]
* Pandai berdebat. [fikir dulu sblm berkata-kata dgn gue.. haha]
* Fizikal yang baik. [mampu menumbuk dengan baik ]
* Kelemahan sistem pernafasan. [patot r asik ngntok je dlm kelas..]
* Suka sastera, seni & muzik serta melancong. [a samad said! ]
* Tidak berapa suka duduk di rumah. [ x ske jln2 ade r!]
* Tidak boleh duduk diam. [ sbb tu r asik brpeluh je kot]
* Tidak punya ramai anak. [what??!!]
* Rajin dan bersemangat tinggi. [ ini merupakan satu doa ke?]
* Agak boros [ SANGAT BOROS]

OKTOBER >> Anan

* Suka berbual. [setuju banget]
* Suka orang yang sayang padanya. [ade ke org bnci kalo org len syg die?]
* Suka ambil jln tengah. [sme x mksdnye dgn x ske tdo tepi skali?]
* Sangat menawan & sopan santun. [hmmm...no komen ]
* Kecantikan luar & dalam. [errr...]
* Tidak pandai berbohong & berpura-pura. [mne de! slalu je kelentong gua!]
* Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
* Sentiasa berkawan.
* Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama. [emosi?]
* Cepat marah. [emosi lagi?]
* Macam pentingkan diri sendiri.
* Tidak menolong orang kecuali diminta.
* Suka melihat dari perspektifnya sendiri. [@ suka buat tafsiran sendiri..hehe ]
* Tidak suka terima pandangan orang lain.
* Emosi yang mudah terusik. [asik ckp psl emosi je..]
* Suka berangan & pandai bercakap.
* Emosi yang kelam kabut. [again??]
* Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
* Suka melancong, bidang sastera & seni.
* Pengasih, penyayang & lemah lembut.
* Romantik dalam percintaan.
* Mudah terusik hati & cemburu. [e m o s i ]
* Ambil berat tentang orang lain.
* Suka kegiatan luar.
* orang yang adil.

* Boros & mudah dipengaruhi persekitaran. [haha]
* Mudah patah semangat


MAC >> Fatin

* Berpesonaliti menarik dan menawan.
* Mudah didampingi.
* Sangat pemalu dan pemendam rasa. [SANGAT pemalu?? sori skit..]
* Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
* Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
* Suka pada kedamaian.
* Sangat peka pada orang lain. [walaupon ade mslh pancaindera]
* Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
* Tidak cepat marah dan sangat amanah. [beza dgn gue..]
* Tahu membalas dan mengenang budi.
* Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
* Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal. [bahaya!]
* Suka berangan-angan. [asal sume suke berangan nih?? ]
* Suka melancong.
* SANGAT MANJA dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
* Kelam kabut dalam memilih pasangan. [hahaha]
* Suka dengan hiasan rumahtangga. [????]
* Punya bakat seni dalam bidang muzik. [pndai men gitar la kn..]
* Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
* Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan


DISEMBER >>>Syano & Zetty

* Sangat setia dan pemurah. [aha..]
* Bersifat patriotik. [fuyooo]
* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan. [menan baling selipar]
* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa. [patot r asik g skola awal je.. >>syano jer la]
* Bercita-cita tinggi.
* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
* Seronok bila didampingi.
* Suka bercampur dengan orang. [hah?]
* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
* Tidak pandai berpura-pura.
* Cepat marah. [ye ke?]
* Perangai yang mudah berubah-ubah.
* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
* Benci pada kongkongan.
* Suka berlawak.
* Pandai buat lawak dan berfikiran logik [logik gilek ahh!]

Secara keseluruhan, semuanya suka berangan kecuali kanak2 bulan 12 tu ha.. fuh~ Yang penting! Aku plik tol la,,,, asl yg bulan OKTOBER tuh asik ckp psl EMOSI je ekk?? hehe~


Kalo nk tau personaliti dlm bulan2 yg len, klik di sini.

*p/s: semua ni x semestinya betul..kajian telah dijalankan dan sifat2 tersebut mengikut kebanyakan org yg lahir dlm bulan2 tertentu.*

0 KOMENTAR:

Post a Comment

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini