[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Hari ni hari Ahad, rumah kami ade buat pembukaan rumah pada 29 syawal, dari pagi saaaaaammpai malam..
yang waktu siangnye utk jiran2, sblh mlm lak utk sedara-mara (kalo spe yg x dijmput tuh jgn trase).. bukannye ape, umah aku nih sempit.. kalo rmai2 sumbat kat dlm tuh kang korang yg susah lak nnt panas2.. kang nanti satu masalah lak korang kne mndi kat umah aku.. aku sian kat korang je.. tapi xpe, korang ttp brade dlm kotak memori aku (walopon dh samar2)..

Mak ayah aku masak nasik beriani, spageti & aglio olio.. korang tau x mnde alah tiga2 nih? ni ha aku nk perkenalkan aglio olio kat korang..

Ini le aglio olio tu ha.. tpi ni bkn yg mak aku masak le, aku amik gmba nih kat intenet.. muke diorang lebeh kurang sme je, cme rse je lom tau.. kalo sesape nk rse, silaknlah suh bibik korang masak (amat digalakkn buat sndiri).. kalo mkn mnde nih, slalunye aku tmbh plg kurang 3 pinggan bersamaan 6@7 senduk.. (kantoi pelahap)

Takpe, yg pnting bersyukur dgn ape yg kite ade...tol x?
huhu~ (bak kate akak aku; "Ko mkn je yg mne ade smntare ade pluang nih, nnt kat universiti otomatik ko kurus! cayelah ckp aku nih!") >>pdhal aku tgk die skang sme je cam dlu kebesarannye.. hehe

Sebenarnye, aku tgh busy nih.. sje je melepak dpn kom nih..
ish3..trok tol la.. tetamu dtg umah, kite pi dok kat bilik lak men kom (jgn tiru aksi ini).. tpi skng nih ade dua org je kat umah.. so aku free la skit.. stlh mengemas umah slame 3 hari, akhirnye smpat gak aku rehat skit2..

Bru igt nk stdy addmaths blik nih.. skali busy gile owh.. sungguh tidak kusangka.. tapi xpe, coz org len dok sebok balik ari nih, aku blik esok.. bestnye~ yay!

Smakin hari lak aku busy ngn annur.. risaunye aku.. mudah-mudahan Allah permudahkan urusan aku ngn org2 yg terdekat dgn hati aku.. amiin..

Exam dh nk dekat, study jgn penah penat, bru ilmu tu lekat, mse jwb ketas pon tak tersekat-sekat..
Org kate study smart, bkn study hard, tpi itu lme punye pepatah daa.. skang nih, dua2 kne ade.. study hard & study smart.. tpi jgn smpai paksa diri tuh.. kalo x larat, bek rehat dlu.. drpd study time badan x larat, ps2 ilmu x masuk lak tuh, wt rugi je.. bek rehat, esoknye leh fokus dlm kls.. tol x? study je ikot kmampuan kite, yg pnting kite tetap percaya kat Allah yg Dia akan tolong kite kalo kite mintak kat Dia.. kan Allah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..
fuh~ rse cam pakar motivasi lak.. (layak ke?) hehe~

Aku sbnrnye tgh pk kan ape aku nk jdik nnt besa.. atau bahase yg lebih mudah difahami oleh org pending>> CITA-CITA.. hmm.. ttbe je rse nk pk psl mnde nih.. (adekah ini bermaksud aku sudah MATANG? wow!) hoho~ ari tuh cupin & adah dok cite2 psl kerjaya ngn aku.. aku ckp r yg aku xtau dh nk jdik pe.. ps2 diorang cdgkn aku jdik pensyarah maths.. hoho~ (aslah bersyarah?!) diorang kate kejenye senang, gaji pon lumayan.. hmm.. nmpk gaye cam bes je cita2 nih.. tpi aku x serious lagi r pk psl mase depan nih.. penting sgt ke utk aku? tlg r sesape jwbkn soklan misteri kat medulla oblongata aku nih.. (mnde ah yg aku ckp nih, ntah btol ke idak)

Dah la.. yg pnting, aku tetap cintakn zaman kanak2 aku! hehe~

Aku bersama berape pupu aku tah.. namenye Akil (sgt aktif!)..
[Lighting kamera ni lawa sgt smpaikn mak ngn adek aku x caye muka aku nmpk cerah. (ceh!)]

Blom terlambat kan utk aku ucapkn Salam Aidilfitri kpd sume yg menyambut~

*hepi belated beday to my dearest fren, anan*

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini