[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Fuh~ dah bersawang blog aku stlh aku tinggalkannya slama sebulan.. terase rindu lak..
Sebenanye aku tgh busy nk siapkan An-Nur nih.. walopon aku nih hanya lah penyokong utama je enn.. yg besnye, aku xperlu le habehkan masa dgn tersengguk kat kelas.. merempat kat bilik akses je siang malam owh.. huhu~ pas raya haji nih kne dtg skola balik... xpe2.. saba2~

Spatutnye banyak lagi urusan aku nk selesaikan sblm cuti nih.. patotnye aku kne prepare utk oral bm ngn bi, kne hntr borang maklumat murid r, kne wat correction addmaths, mcm2 ahh aku kne wat.. tpi rse malas ttp setia dgn aku..

Ari tuh baru je dpt result.. puas ati gak r en.. berikut merupakan result final exam gue~

physics: 66 (1st tyme dpt B owh)
biology: 54 (maleh nk bce..byk sgt daa)
chemistry: 45 (ini dri dlu aku hampeh)
bahasa melayu: 74 (no komen)
english: 67 (1st tyme gak dpt B)
bahasa arab tinggi: 71 (xtau nk ckp per)
additional mathematics: 82 (1st tyme dpt A1)
mathematics: 87 (no komen lgi)
pendidikan syariah islamiah: 66 (rezeki je ni.. pdhal aku x bce pon)
quran sunnah: 76 (ini pon lebeh kurang PSI ler)
sejarah: 50 (aku mmg x ske membaca!!)
PENDIDIKAN SIVIK & KEWARGANEGARAAN: 88 (yg nih aku bngge sket..hehe)

Kesimpulannye, aku mmg xske membaca daaa! Yg pnting, cinta aku trhadap maths x pernah luntur! yeehaa! Alhamdulillah aku dpt nombo 39 dlm form..meningkat dua kali gnda r kot drpd ujian julai..

Pape pon, sesape yg rsenye sedeh sbb result exam tuh, xyah le layan sedeh tu lme2 sgt.. xelok sbb kadang2 bleh mmbuatkn kita putus asa drpd rahmat Allah.. takpe! rezeki Allah tu ade di mana2 aje, korang x prlu risau.. mungkin msenye bkn skang, itu je korang kne ingat.. (dh lme rsenye x berceramah)

Akhirnye berakhir zaman aku sbg dak kls 4 musy.. thn dpn xtau r kls mne plak.. Tpi serious, zaman form4 r zaman plg mencabar owh.. sbbnye? sebab......... tyme ni r kwn2 kite mule berubah perangai sket2.. dh le asik kne attack ngn ckgu.. ps2 nk kne sesuaikn diri ngn subjek bru plak.. dh le tyme ni la ckgu nk bg form4 handle byk program (matang la katekn)..
Tapi aku x kesah, sbb aku ske blaja pengalaman baru dlm idop nih..

Hmmm.. teringat plak mse preparation jamuan form ari tuh.. Sayu rsenye hati ni bile dgr ucapan bonda pengetua : "Saya hargai jamuan ni, namun saya harap tak ada hati yang terluka sepanjang persediaan jamuan ni.."
Banyak betol dugaan jadik org yg dibenci nih..

Tak kesah la, yg pnting aku dpt mkn muffin yg comel gile! hehe~

*nak wat annur..*

0 KOMENTAR:

Post a Comment

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini