[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Hari nih family aku ajak pergi main boling daa.. rasa macam malas gila masa mula2 bapakku bagitau. Tapi aku ikut je laa.

Tiba2 bila sampai kat sana tuh, semangat aku nak main boling datang lak. Kebetulan aku main hari nih agak ok la berbanding sebelum2nya. First2 baling dah dapat strike dah. Cewah. Rasa cam poyo lak. Tapi kira ok la tu kan aku dapat nombo 3 drpd 6 org yg main.

1st- Ayah
2nd- Kak
3rd- GUA
4th- Mak
5th- Lah
6th- Abe
Ayah aku bayar untuk 2 game. Ranking kat atas nih aku amik yang 2nd game punya. Biar Abang aku rasa tergugat sikit. hehe
Tapi seriously, kali nih semua orang nampak macam menyerlah gila ah. Mana taknya, mak aku yang tak pernah2 dapat spare sepanjang hayat dia, tiba2 kali ni dapat 2 kali strike. Salut ah sama dia!

Dan yang paling bestnya, kali ni tetiba lak family aku macam first time jumpa kamera. Hari ni semua macam excited bila aku amik gambar. Kalau tak, selalunya aku syok sendiri je candid gambar pokok2 bunga yang tengah mengawan ngan rumput.

Bapakku tengah setting skrin

Ni aku perkenalkan sorang budak nih yang 24 jam asyik mengadap kamera je. Bergaya seyhh (kununnya)

Ni plak abang aku yang asyik2 buat 'spin' yang asyik melencong ke longkang. Teknik dah ada, tapi hampeh. (need more practice arr)

Kali ni plak aku nak tunjukkan satu budak nih yang teknik satu hapak pun tarak tau, yang tau nye lempar je bola tuh. (hantam sajalahhh)

Akulah orangnya yang bertuah tu. Hehe. Cakap kat orang je lebih. Nasib aku baik je hari ni, sebab tu la leh dapat nombo 3 tuh. Jujur la aku katakan, memang aku tak tau teknik yang betul untuk main boling nih! (tgk gaya pon dah tau.. adik aku kata gambar aku yang nih nampak macam marah kat bola je) piiraaahhhh!!~

Budak kecik sorang ni plak tak main, dok dengar iPod je kerjanya. Budak ni tak main boling. Dah bosan la katakan. Masa kitorang main boling tu plak banyak kali dia merajuk sebab mak ayah aku asyik2 cakap ngan adik bradik aku yang lain je (tak layan dia pon). Itu pasal la dia nak tarik perhatian sikit. Apa lagi, merajuk je ahhhhh

Sesi penggambaran ramai2

Pastu kitorang gi jalan2 kat The Street lak. Lawa tempat tuh.
Mak ayah aku >>merpati 2 sejoli
Kitorang adik bradik>> menggila/sawan!/excited/hyper

Ni semua bajet menjiwangkan diri dengan bunga-bungi

____________________________________________

Itu sahaja gambar yang dapat aku tayangkan!
Aku rasa happy gila sebenarnya hari ni! Salah satu sebabnya, aku rasa abang aku comel sebab dia sudah tarak rambut! (mcm kepala shrek)
______________________________________________________

*dah berjuta kali aku menembak.. & semua peluru terlepas..*

1 KOMENTAR:

beznye men boling..
nnti ana gi umah anti men blong lak au..

p\s: asik trlepas je ke tembak??

Post a Comment

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini