[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..


Assalamu'alaikum. Hari ni hari jantung budak2 matrik meletup, sebab dapat result 1st sem lepas pukul 3 ni. Dan aku berasa amat extremely happy dengan kejayaan teman dunia akhirat aku, sape lagi kalo bukan si Anan.. Tengah syok2 tidur, tetiba handset bunyi. Pastu dah angkat dah, borak2 semua.. Tengok2 handset bunyi lagi. Rupa2nya yg aku angkat handset masa first2 tadi hanyalah mimpi semata-mata. Ceh.

"Aslah!! Cuba teka Anan dapat berapa." Bunyi suara pun dah happy gila, aku pun tak tau nak target berapa untuk budak ni. "Bape? Cakap la." *tengah mamai lagi tyme ni

Memang patut dia excited yang teramat, sebab dia dapat 3.93. Heheh. Seronok la tu, dapat kalahkan orang setelah sekian lamanya. Kalo tak, selama ni selalu cakap "Aslah tak baca pun dapat je..", "Nape orang asyik tak dapat..", blablabla.

Jadi kawan2 sekalian alam, aku amat bahagia hari ni sebab orang yg aku sangat sayang happy sangat2 hari ni. Kalau katakan la satu hari nanti korang rasa tergive up sangat sangat sangat, rasa macam mati je yg korang mampu hadapi, pesan aku kat sini >> sabar je, hidup kita ni bukannya terumbang-ambing cenggitu je, dah ade dah plan besar oleh Pencipta kita, dari kita start bernafas, sampai la kita masuk kubur.. Tak ke korang seronok bila rasa kemanisan kejayaan yg teramat sangat, setelah berbulan2 menderita? Tu la hikmahnya..


Oleh yg demikian sayangku,

Kepada yang masih bersedih, masa ada lagi... Dan yang penting,

Jangan pernah putus asa daripada rahmatNya.. :)

*rasa rugi sangat2 tak dapat tengok muka Anan extremely happy secara live..

0 KOMENTAR:

Post a Comment

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini