[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Malaysia dah terlampau parah. Jumlah macai membanjiri Malaysia lebih kurang sama dgn bilangan PATI kat sini. Dua2 tahap kritikal.

Umur aku dah 20. Lagi berapa tahun je aku bakal tanggung hidup sendiri. Takkan nak mintak duit mak bapak lagi? Nanti aku la pulak yg tanggung diorang. Serious aku takut nak hadapi masa depan aku dgn situasi sekarang ni. Semua harga naik tak ingat dunia. KESIAN KAT BAPAK AKU LA WOI KEJE PENAT2 ABIH CENGGITU JE DUIT


Tambang LRT naik. Tol naik, tiket bas naik jugak tak? Kang beli barang online pun kos tambah gak.


Menteri2 taktau la pi sekolah ke tak

Kalau rakyat komplen kos sara hidup tinggi tak mampu bayar sebab tanggungan ramai, kang menteri jawab: "Kalau taknak susah, jangan buat anak banyak." Pfff

Ah Cai lak mai bekap berduyun2. Bak kata orang ramai, sekarang je merungut. Karang sumbat brim 600 terus lupa semua benda. Padahal depa dah sedut beribu2 dari mak pak kita. Padan le otak tak berkembang, tengok hang follow sape kat twitter fb pun leh tau. Hari2 kena suap ngan benda2 camni. Kot ye pun nak bekap jgn le nampak bebeno bebal tu



Tu la dulu Abang Rafizi buat video tutorial nak urus ekonomi negara semua buat bodoh. Goblok.




Aku marah lebih sebab kesian kat mak bapak aku. Lantak lah sape korang tua ke muda ke. Sampai hati kome semua buat mak pak aku camni. Yang kaya-raya tu dok diam ah kome tak rasa pape!



"Saya hidup untuk mengumpul hutang?"

0 KOMENTAR:

Post a Comment

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini