[ iSKeTaMBoLa ]™

Susah macam mana pun hidup, kena teruskan jugak..

Long awaited La Decima. 4 major trophies in a year. Record-breaking winning streak. World Cup for Germany. I could say that 2014 is the best year I've ever experienced. Especially for Madridistas.

But it wasn't actually. A few sad & heartbroken events neutralised this year's happiness. Banyak ujian Malaysia dapat tahun ni. MH370, MH17, banjir paling teruk sejak 1970-an. Dear God, please forgive us.

New journey in 2015, mostly will be spent in Kerteh. May Allah ease everything.


--------------------------------------------------------
Unforgettable night. Ramos my hero. #MINUTO93!

It has been nearly 3 weeks since her last breath. My friend lost the most important person in her life. And I can feel that pain. But obviously my friend suffers the most.


Sebab makcik tu baik sangat sangat sangat. I can still remember our last conversation (when she was in good health). Kalau tak silap aku, dia pakai baju oren-kuning masa tu. Kitorang berdua dah nak balik UTP dari Kulim. Her last sentence was:
"Nanti datang la sini lagi. Datang hari Selasa, boleh makan kaya ball."
Sebab katanya kaya ball pasar malam situ sedap gila2. Pasar malam hari Selasa. Dan aku ni gila la jugak ngan benda favourite yg sedap2.

In the end, aku berjaya gak datang Kulim hari Selasa. Tapi bukan untuk makan kaya ball dengan dia. It was for her funeral.

Goodbye and Al-Fatihah to one of the most lovely person I've ever met. Gone, but never forgotten.

Allah berfirman: "Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dariKu, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu Engkau pohon keampunan dariKu, Aku ampunkan engkau, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemuiKu tanpa mensyirikkan Aku dengan sesuatu, nescaya Aku datang kepadamu dengan penuh keampunan.” -Hadis Riwayat at-Tirmizi-
[Sesungguhnya sifat rahmat Allah melebihi kemarahanNya]

Tukang Taip

Pengikut2 Setia

Jom main Farmville di sini